Auto Union Munga

Koncem roku 1952 požádala německá vláda německé automobilové výrobce o vývoj lehkého terénního vozu pro Bundeswehr (německou armádu), jako náhradu za vozidla ještě z druhé světové války.

Výběrového řízení se účastnily firmy Auto-Union, Borgward a Porsche. V lednu 1955 proběhly srovnávací testy pro armádu. Auto-Union své soupeře (Borgward Goliáš, Porsche typ 597) porazilo.

Porsche 597

Své vinikající terénní vlastnosti Auto-Union prokázalo hlavně při brodění v 5m dlouhém a 80cm hlubokém kráteru po bombě, ze kterého dokonce několikrát vyprošťovalo konkurenční Porsche. Auto-Union mělo další pozitiva ve velké světlé výšce, nízké hmotnosti, snadno rozložitelné střeše a dostupnosti a zaměnitelnosti náhradních dílů.

Díky své konstrukci motor Auto-Union startoval i při teplotách -40 ºC. Objemný chladič vylučoval přehřátí motoru při extrémních podmínkách. Vůz se mohl díky redukci pohybovat rychlostí jen 3 km/hod. a zdolat 60 % stoupání.

Rozhodnuto bylo v květnu 1956 – německá vláda objednala u Auto-Union prvních 5000 vozů.

Auto-Union připravovala výrobu v Ingolstadtu. Výroba první série byla připravena na 1.9.1956. Od roku 1958 byla do výroby zařazena šestimístná MUNGA 6

a v roce 1962 na prodloužené platformě osmimístná MUNGA 8. Oproti čtyřsedadlové verzi MUNGA 4 měla MUNGA 6 a 8 za předními sedadly po stranách dvě lavice, na kterých se sedělo bokem ke směru jízdy.

Munga 4

Munga 6

Munga 8

Auto-Union MUNGA (Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb = víceúčelový universální terénní vůz s pohonem všech kol) se vyráběla hlavně pro potřeby Bundeswehru. Dále byla používána záchranáři, hasiči, červeným křížem a ochranou státních hranic. Mnoho vozů bylo využíváno v civilním sektoru.

Auto-Union dodávalo MUNGU do různých zemí Evropy, ale i do zámoří např. do Jižní a Střední Ameriky, Afriky, Pákistánu a Thajska.

Celkem bylo vyrobeno více jak 46.000 vozů vyznačujících se dvoutaktním motorem, stálým pohonem 4×4, čtyřstupňovou převodovkou s redukcí. Dvoutaktní tříválcový motor o objemu 896 ccm a výkonu 38HP/4200ot. byl od roku 1958 nahrazen motorem o objemu 974 ccm s výkonem 44HP/4500ot..Později byly dvoutaktní motory nahrazovány čtyřtaktními pohonnými jednotkami, nejčastěji Opel 1,2 a Ford V4 1,5.

Název MUNGA dostal vůz v roce 1962.

Od roku 1960 se na masku chladiče začal montovat znak Auto-Union – čtyři spojené kruhy.

MUNGA 4 MUNGA 6 MUNGA 8
Celková délka 3445 mm       3445 mm       3690 mm
Celková šířka 1810 mm       1830 mm       1830 mm
Celková výška 1750 mm      1915 mm       1937 mm
Rozvor 2000 mm      2000 mm        2000 mm
Rozchod 1206 mm       1206 mm       1206 mm
Celková hmotnost 1620 kg           1620 kg          1885 kg
Pohot.hmotnost 1085 kg         1060 kg         1120 kg
Maximální hmotnost brzděného přívěsu 1000 kg         1000 kg         1000 kg
Maximální rychlost 98 km / h        93 km / h       90 km / h

Informace k článku čerpány z:  http://www.munga.estranky.cz/

Odkaz :

MUNGAFORUM http://www.multi-board.com/board/index.php?page=Board&boardID=11

Příspěvek byl publikován v rubrice Historie automobilů. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Auto Union Munga

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *