I. Pro koho?
Týká se vozidel již otestovaných – historických vozidel, jimž byl vydán průkaz historického vozidla, příp. vozidel registrovaných v registru silničních vozidel testovaných na historickou původnost.
II. Co s sebou?
- Především vozidlo, které chci otestovat!
- Průkaz historického vozidla, ve kterém je alespoň jedno políčko pro prodloužení testování ještě volné! Plný průkaz nelze prodloužit, je nutno ho na místně příslušném registračním místě vyměnit za nový.
- Osvědčení o registraci vozidla – tzv. „malý techničák“.
- Původní „Žádost o testování HV“ – pro kontrolu zápisu v informačním systému.
UPOZORNĚNÍ!
Vozidla, která dosud nebyla zavedena do informačního systému FKHV (IS FKHV), je třeba řešit individuálně. Nejdříve je nutné naskenovat původní žádost, zavést ji do systému atd. Jedná se především o vozidla, jejichž poslední pravidelné testování proběhlo před 1. 4. 2020. Proto dopředu kontaktujte zástupce KLTK!
III. Postup
Pravidelné testování je prováděno dvoustupňově. Klubová testovací komise (KLTK) zhodnotí historickou původnost, krajská testovací komise (KTK) zjišťuje technickou způsobilost historického vozidla k provozu na pozemních komunikacích.
Žadatel přednostně kontaktuje „svou“ KLTK, která prováděla prvotní testování pro vydání průkazu HV (příp. provedla poslední přetestování). Je to z důvodu toho, že vozidlo i majitele „zná“, ví, kde, co a jak prováděla, kde je jaká drobnost, kterou jiná komise bude muset složitě hledat, zjišťovat atp.
Klubová testovací komise provede kontrolu po stránce historické původnosti, vozidlo nafotí a tyto aktuální fotografie vloží do IS FKHV. Po kladném výsledku testování žádost uzavře a odešle do krajského stupně testování.
Žadatel je dále povinen projít prohlídkou v odborné dílně, jak vyžaduje vyhláška č. 355/2006 Sb. Formulář protokolu je ke stažení zde, případně jej žadatel obdrží na klubovém testování.
Vyhláška č. 355/2006 kromě jiného v §6, odst. 4 vyžaduje kontrolu níže uvedených ústrojí:
„a) u historických automobilů
1. přední a zadní nápravy,
2. funkčnosti řízení,
3. funkčnosti osvětlení,
4. funkčnosti brzd,
5. karoserie, rámu, upevnění motoru, stav výfukového potrubí a tlumičů,
6. upevnění sedaček,
7. průhlednosti předních a bočních oken v prostoru u řidiče,
8. opotřebení pneumatik,
9. funkčnosti bezpečnostních pásů, je-li jimi automobil vybaven,
b) u historických motocyklů
1. funkčnosti osvětlení,
2. rámu,
3. opotřebení pneumatik,
4. funkčnosti brzd,
5. funkčnosti tlumičů, je-li jimi motocykl vybaven.“
Formulář „Protokolu o technické prohlídce historického vozidla“ musí být potvrzen a v dolní části podepsán také členem krajské testovací komise!
To znamená, že je přinejmenším vhodné provedení prohlídky v odborné dílně s krajským komisařem zkonzultovat!
Předseda krajské testovací komise poté, co proběhne testování u klubové testovací komise s kladným výsledkem a je mu předložen vyhovující „Protokol o technické prohlídce historického vozidla“, vyznačí do průkazu HV novou platnost testování HV.
Pozn.: Vozidla registrovaná v registru silničních vozidel („na bílých značkách“) do druhého stupně již nepokračují, testování je pro ně již hotové na úrovni klubového testování.
IV. Termíny testování
28. 4. termín pro členy klubu
5. 5. 16:00 – 18:30
12. 5. 16:00 – 18:30
23. 6. 16:00 – 18:30
29.9. 16:00 – 18:30
Vždy u klubovny VCC Třebíč, Na Polance 1058.
Bc. Radek Veleba, tel.: 724991931, e-mail: dlaboch@seznam.cz