Haflinger 700 AP je malé a lehké auto s neobyčejnou schopností zdolat jakýkoliv terén. Nadmíru odolný a univerzální Haflinger vážící 600 kg (uveze 500 kg) je přibližně 3.5 m dlouhý, 1.5 metru široký a pohání ho vzduchem chlazený motor o obsahu 646 ccm a výkonu 24 koní. Tyto parametry respekt nebudí. Respekt si vydobyl svými schopnostmi. Svoje jméno dostal podle silného alpského plemene poníka. Za 15 let se jich vyrobilo 16,647 kusů a byly exportovány do celého světa.
Haflinger sloužil jako přepravník čtyř vojáků, sanitní vůz, nosič zbraní, tahač děl, ale také jako civilní pick-up s laminátovou kabinou. Dodnes jich mnoho pracuje na farmách. V letech 1959-1974 je vyráběla Rakouská firma Steyr Daimler Puch. Největší odbyt zajistila Rakouská a Ĺ výcarská armáda. Vzduchem chlazený, dvouválcový motor typu boxer o objemu 646 ccm je uložen vzadu, výkon 24 koní byl později (1967) zvýšen na 27 a autíčko dostalo (1966) pětistupnovou převodovku. S firmou Steyr před válkou spolupracoval konstruktér automobilů Tatra Hans Ledwinka, takže se není čemu divit, že vozidlo nese znaky tatrovácké koncepce. Nosná roura uprostřed a výkyvné polonápravy. Haflinger je vybaven uzávěrkami diferenciálů na obou nápravách, nezávislým zavěšením všech kol (kolo může propružit až o 25 cm) a redukcemi v kolech (tzn. že náprava je nad středem kola). Zejména díky těm je světlá výška navzdory malým kolům výborných 24 cm. Díky své váze, vyjímečně nízkému těžišti a dobrým nájezdovým úhlům hravě zdolává nejrůznější překážky (stoupavost 100%), ale i když zapadne, je jednoduché ho vyprostit. Čtyři silní muži ho zdvihnou.
Zde publikované informace pocházejí zejména z Wikipedie.
Video použito ze serveru Youtube