Pravidelné testování historických vozidel

Pravidelné testování historických vozidel

v r. 2023 (do 31.8.2023)

I. Pro koho?
Týká se vozidel již otestovaných – historických vozidel, jimž byl vydán průkaz historického
vozidla, příp. vozidel registrovaných v registru silničních vozidel testovaných na historickou
původnost.
II. Co s sebou?
a) Především vozidlo, které chci otestovat!
b) Průkaz historického vozidla, ve kterém je alespoň jedno políčko pro prodloužení
testování ještě volné! Plný průkaz nelze prodloužit, je nutno ho na místně příslušném
registračním místě vyměnit za nový.
c) Osvědčení o registraci vozidla – tzv. „malý techničák“.
d) Původní „Žádost o testování HV“ – pro kontrolu zápisu v informačním systému – není
podmínkou, pokud poslední testování vozidla proběhlo po 1. 4. 2020.
UPOZORNĚNÍ!
Vozidla, která dosud nebyla zavedena do informačního systému FKHV (IS FKHV), je třeba
řešit individuálně. Nejdříve je nutné naskenovat původní žádost, zavést ji do systému atd.
Jedná se především o vozidla, jejichž poslední pravidelné testování proběhlo před 1. 4. 2020.
Proto dopředu kontaktujte zástupce KLTK!
III. Postup
Pravidelné testování je prováděno dvoustupňově. Klubová testovací komise (KLTK) zhodnotí
historickou původnost, krajská testovací komise (KTK) zjišťuje technickou způsobilost
historického vozidla k provozu na pozemních komunikacích.
Žadatel přednostně kontaktuje „svou“ KLTK, která prováděla prvotní
testování pro vydání průkazu HV (příp. provedla poslední přetestování). Je
to z důvodu toho, že vozidlo i majitele „zná“, ví, kde, co a jak prováděla,
kde je jaká drobnost, kterou jiná komise bude muset složitě hledat,
zjišťovat atp.
Klubová testovací komise provede kontrolu po stránce historické původnosti, vozidlo nafotí a
tyto aktuální fotografie vloží do IS FKHV. Po kladném výsledku testování žádost uzavře a
odešle do krajského stupně testování.
Žadatel je dále povinen projít prohlídkou v odborné dílně, jak vyžaduje vyhláška č. 355/2006
Sb. Formulář protokolu je ke stažení zde , případně jej žadatel obdrží na klubovém testování.
Prohlídka v odborné dílně může být provedena v předstihu před testováním.
Vyhláška č. 355/2006 kromě jiného v §6, odst. 4 vyžaduje kontrolu níže uvedených ústrojí:
„a) u historických automobilů
1. přední a zadní nápravy,
2. funkčnosti řízení,

3. funkčnosti osvětlení,
4. funkčnosti brzd,
5. karoserie, rámu, upevnění motoru, stav výfukového potrubí a tlumičů,
6. upevnění sedaček,
7. průhlednosti předních a bočních oken v prostoru u řidiče,
8. opotřebení pneumatik,
9. funkčnosti bezpečnostních pásů, je-li jimi automobil vybaven,
b) u historických motocyklů
1. funkčnosti osvětlení,
2. rámu,
3. opotřebení pneumatik,
4. funkčnosti brzd,
5. funkčnosti tlumičů, je-li jimi motocykl vybaven.“
Formulář „Protokolu o technické prohlídce historického vozidla“ musí být
potvrzen a v dolní části podepsán také členem krajské testovací komise!
To znamená, že je přinejmenším vhodné provedení prohlídky v odborné
dílně s krajským komisařem zkonzultovat!
Předseda krajské testovací komise poté, co proběhne testování u klubové testovací komise
s kladným výsledkem a je mu předložen vyhovující „Protokol o technické prohlídce
historického vozidla“, vyznačí do průkazu HV novou platnost testování HV.
Pozn.: Vozidla registrovaná v registru silničních vozidel („na bílých značkách“) do druhého
stupně již nepokračují, testování je pro ně již hotové na úrovni klubového testování.

IV. Termíny testování

13.4. 16:00 – 18:00
20.4. 16:00 – 18:30
18.5. 16:00 – 18:30. 

Vždy u klubovny VCC Třebíč, Na Polance 1058.
Další termíny budou případně doplněny.

Bc. Radek Veleba, tel.: 724991931, e-mail: dlaboch@seznam.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.