Koncem roku 1952 požádala německá vláda německé automobilové výrobce o vývoj lehkého terénního vozu pro Bundeswehr (německou armádu), jako náhradu za vozidla ještě z druhé světové války.
Výběrového řízení se účastnily firmy Auto-Union, Borgward a Porsche. V lednu 1955 proběhly srovnávací testy pro armádu. Auto-Union své soupeře (Borgward Goliáš, Porsche typ 597) porazilo.
Porsche 597
Své vinikající terénní vlastnosti Auto-Union prokázalo hlavně při brodění v 5m dlouhém a 80cm hlubokém kráteru po bombě, ze kterého dokonce několikrát vyprošťovalo konkurenční Porsche. Auto-Union mělo další pozitiva ve velké světlé výšce, nízké hmotnosti, snadno rozložitelné střeše a dostupnosti a zaměnitelnosti náhradních dílů.
Díky své konstrukci motor Auto-Union startoval i při teplotách -40 ºC. Objemný chladič vylučoval přehřátí motoru při extrémních podmínkách. Vůz se mohl díky redukci pohybovat rychlostí jen 3 km/hod. a zdolat 60 % stoupání.
Rozhodnuto bylo v květnu 1956 – německá vláda objednala u Auto-Union prvních 5000 vozů.
Auto-Union připravovala výrobu v Ingolstadtu. Výroba první série byla připravena na 1.9.1956. Od roku 1958 byla do výroby zařazena šestimístná MUNGA 6
a v roce 1962 na prodloužené platformě osmimístná MUNGA 8. Oproti čtyřsedadlové verzi MUNGA 4 měla MUNGA 6 a 8 za předními sedadly po stranách dvě lavice, na kterých se sedělo bokem ke směru jízdy.
Munga 4
Munga 6
Munga 8
Auto-Union MUNGA (Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb = víceúčelový universální terénní vůz s pohonem všech kol) se vyráběla hlavně pro potřeby Bundeswehru. Dále byla používána záchranáři, hasiči, červeným křížem a ochranou státních hranic. Mnoho vozů bylo využíváno v civilním sektoru.
Auto-Union dodávalo MUNGU do různých zemí Evropy, ale i do zámoří např. do Jižní a Střední Ameriky, Afriky, Pákistánu a Thajska.
Celkem bylo vyrobeno více jak 46.000 vozů vyznačujících se dvoutaktním motorem, stálým pohonem 4×4, čtyřstupňovou převodovkou s redukcí. Dvoutaktní tříválcový motor o objemu 896 ccm a výkonu 38HP/4200ot. byl od roku 1958 nahrazen motorem o objemu 974 ccm s výkonem 44HP/4500ot..Později byly dvoutaktní motory nahrazovány čtyřtaktními pohonnými jednotkami, nejčastěji Opel 1,2 a Ford V4 1,5.
Název MUNGA dostal vůz v roce 1962.
Od roku 1960 se na masku chladiče začal montovat znak Auto-Union – čtyři spojené kruhy.
Informace k článku čerpány z: http://www.munga.estranky.cz/
Jedna odpověď
https://de.wikipedia.org/wiki/DKW_Munga