Koncem roku 1952 požádala německá vláda německé automobilové výrobce o vývoj lehkého terénního vozu pro Bundeswehr (německou armádu), jako náhradu za vozidla ještě z druhé světové války.
Výběrového řízení se účastnily firmy Auto-Union, Borgward a Porsche. V lednu 1955 proběhly srovnávací testy pro armádu. Auto-Union své soupeře (Borgward Goliáš, Porsche typ 597) porazilo.
Porsche 597
Své vinikající terénní vlastnosti Auto-Union prokázalo hlavně při brodění v 5m dlouhém a 80cm hlubokém kráteru po bombě, ze kterého dokonce několikrát vyprošťovalo konkurenční Porsche. Auto-Union mělo další pozitiva ve velké světlé výšce, nízké hmotnosti, snadno rozložitelné střeše a dostupnosti a zaměnitelnosti náhradních dílů.
Díky své konstrukci motor Auto-Union startoval i při teplotách -40 ºC. Objemný chladič vylučoval přehřátí motoru při extrémních podmínkách. Vůz se mohl díky redukci pohybovat rychlostí jen 3 km/hod. a zdolat 60 % stoupání.
Rozhodnuto bylo v květnu 1956 – německá vláda objednala u Auto-Union prvních 5000 vozů.
Auto-Union připravovala výrobu v Ingolstadtu. Výroba první série byla připravena na 1.9.1956. Od roku 1958 byla do výroby zařazena šestimístná MUNGA 6
a v roce 1962 na prodloužené platformě osmimístná MUNGA 8. Oproti čtyřsedadlové verzi MUNGA 4 měla MUNGA 6 a 8 za předními sedadly po stranách dvě lavice, na kterých se sedělo bokem ke směru jízdy.
Munga 4
Munga 6
Munga 8
Auto-Union MUNGA (Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb = víceúčelový universální terénní vůz s pohonem všech kol) se vyráběla hlavně pro potřeby Bundeswehru. Dále byla používána záchranáři, hasiči, červeným křížem a ochranou státních hranic. Mnoho vozů bylo využíváno v civilním sektoru.
Auto-Union dodávalo MUNGU do různých zemí Evropy, ale i do zámoří např. do Jižní a Střední Ameriky, Afriky, Pákistánu a Thajska.
Celkem bylo vyrobeno více jak 46.000 vozů vyznačujících se dvoutaktním motorem, stálým pohonem 4×4, čtyřstupňovou převodovkou s redukcí. Dvoutaktní tříválcový motor o objemu 896 ccm a výkonu 38HP/4200ot. byl od roku 1958 nahrazen motorem o objemu 974 ccm s výkonem 44HP/4500ot..Později byly dvoutaktní motory nahrazovány čtyřtaktními pohonnými jednotkami, nejčastěji Opel 1,2 a Ford V4 1,5.
Název MUNGA dostal vůz v roce 1962.
Od roku 1960 se na masku chladiče začal montovat znak Auto-Union – čtyři spojené kruhy.
MUNGA 4 MUNGA 6 MUNGA 8 Celková délka 3445 mm 3445 mm 3690 mm Celková šířka 1810 mm 1830 mm 1830 mm Celková výška 1750 mm 1915 mm 1937 mm Rozvor 2000 mm 2000 mm 2000 mm Rozchod 1206 mm 1206 mm 1206 mm Celková hmotnost 1620 kg 1620 kg 1885 kg Pohot.hmotnost 1085 kg 1060 kg 1120 kg Maximální hmotnost brzděného přívěsu 1000 kg 1000 kg 1000 kg Maximální rychlost 98 km / h 93 km / h 90 km / hInformace k článku čerpány z: http://www.munga.estranky.cz/
Jedna odpověď
https://de.wikipedia.org/wiki/DKW_Munga