Jeep Station Wagon

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Willys-Overland se rozhodl vytvořit osobní auto, které by vycházelo z designu slavného Jeepu. Nové vozidlo, známé jako “Model 463 Jeep Station Wagon”, bylo představeno v červenci roku 1946. Mezi charakteristické znaky patří pohon zadních kol, žebřinový rám, nezávislé odpružení předních kol, třístupnová převodovka (řazení na zemi) a rychloběh na přání (100$). Zatímco ostatní výrobci používali výdřevu, Station Wagon byl prvním kombi na trhu s celokovovou karoserií. Dědeček moderního SUV.

Willys Station Wagon

Zpočátku byl nabízen pouze v červené barvě, s napodobeninou mahagonových výplní po stranách karoserie. Potencionální zákazník si mohl vybrat buď dvou dveřovou variantu se čtyřmi sedadly, nebo dvoumístnou variantu se zaslepenými zadními okny. V roce 1949 bylo možné za příplatek získat variantu s pohonem na všechna kola, která se cenou 2008$ v té době stala nejdražším modelem značky. Na boku kapoty se objevil ozdobný nápis “4-wheel Drive”, namísto dřívějšího “Jeep Station Wagon”. Světla se posunula směrem dovnitř jednoduché masky chladiče s vertikálními příčkami.

1951 Willys Station Wagon

Vzhled Station Wagon byl čistě účelový a neměl v té době konkurenci. Čelní okno, se stejně jako okno předních dveří skládalo ze dvou plochých skel. Zadní výklopné dveře rozdělené na dvě části, byly na pantech nahoře a dole, otevíraly se jednoduchou klikou tvaru T. Horní část zajišťovaly dvě podpěrky a otevřené spodní výklopné dveře vytvářely jednu rovinu s podlahou. Přední i zadní sedačky s čalouněním tvářícím se jako kůže, namontované na trubkovém rámu byly rozděleny v poměru 60/40. Uprostřed jednoduché přístrojové desky byly sdružené budíky. Vpravo od volantu byla přihrádka na rukavice, zapalování (1951, předtím startování nožním spínačem) a sytič. V podlaze pod předním sedadlem se nacházel praktický kastlík na uložení drobností. Standardní výbavou byly tři popelníky (jeden v přístrojové desce a dva vzadu), dvojí sluneční clona, opěrky rukou a zámky na předních dveřích. Náhradní kolo bylo poněkud nezvykle umístěno uvnitř, po pravé straně nákladového prostoru.

Výrazným poznávacím znakem je mřížka chladiče. Ta se v průběhu výroby měnila. V letech 1946-1949 byla plochá, v dubnu 1950 se změnil tvar (“zešpičatěla”) a dostala pět chromovaných horizontálních příček. Později byly už jenom tři a různě se měnilo jejich umístění. Ke konci výroby se začalo používat čelní sklo z jednoho kusu. Verze 4×4 se vyznačovala o málo většími rozměry a pneumatikami 6,5×15. Původní slabý čtyřválec Go-Devil nahradil v nabídce nejdříve vylepšený Hurricane (1950), později šestiválec Super Hurricane (1954) a Station Wagon se oficiálně přejmenoval na Utility Wagon (1955).

Vrak Wagon

Bývají považovány za významný mezník v poválečné automobilové historii v USA. Jeep Wagoneer začal dosluhující starší modely nahrazovat už v roce 1962, přesto se obě varianty (2×4,4×4) vyráběly až do roku 1965. V Brazílii se jako Rural Willys Station Wagon montovaly až do roku 1976.

Informace pocházejí z více zdrojů:
http://www.ifsja.org/willys/
http://www.film.queensu.ca/CJ3B/Siblings/Wagon.html
http://wx4.org/to/wagons/usefulstuff/visual/visual_id.html

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.